niedziela, 8 listopada 2009

Prawa autorskie a fotografia...


W 2006 roku przez jakiś czas "pracowałem" dla lokalnej gazety. Pisałem artykuły, robiłem zdjęcia. Szczerze mówiąc średnio mi to wychodziło, nawet mnie niż średnio. I właśnie mam problem ze zdjęciami. Autorem jestem JA, ale zdjęcia wykonywałem dla potrzeb gazety, także aparat fotograficzny nie był mój. Czy w takim mam prawa autorskie czy też nie, czy mogę je swobodnie publikować czy muszę pytać się o pozwolenie gazety.??? Powyższe zdjęcie zrobiłem dla potrzeb gazety w maju 2006, w czasie dni Nidzicy. Publikuję na blogu mimo, iż nie jestem pewien praw autorskich.

5 komentarzy:

  1. Prawo autorskie przysługuje pracodawcy, na którego zlecenie robiłeś zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Problem w tym, że nie było żadnej umowy więc prawa autorskie są moje. Zresztą pytałem się i wyszło że są moje.

    OdpowiedzUsuń
  3. Czyli jakby na "czarno" to było? Jakakolwiek by to nie była umowa - zlecenie, dzieło, o pracę - wówczas nie masz nic do gadania. Jeśli w ogóle umowy nie było - to faktycznie są Twoje.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zdjęcia są moje :) Prawa autorskie też byłyby moje w przypadku umowy bo przeciez ja je zrobiłem, natomiast prawa własnościowe należały by do gazety. Tak przynajmniej myśle.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeśli się nie mylę to prawa autorskie należą do Ciebie. Twojemu dawnemu pracodawcy mogą należeć się co najwyżej prawa finansowe (czy jakoś tak) do zdjęć.

    OdpowiedzUsuń